גפני מקים צוות שיזרז טיפול בניצולי השואה

    "בעבר צוותים מסוג זה מתוך ועדת הכספים הצליחו לפתור בעיות וקידמו פתרונות בסוגיות שונות. אפעל בכל כוחי על-מנת להביא מזור ורווחה לניצולים בהקדם האפשרי"
    איתי גדסי No Comments on גפני מקים צוות שיזרז טיפול בניצולי השואה

    יזמן דיון מיוחד בהשתתפות בכירי משרד החוץ ונציגי משרד ראש הממשלה בעקבות החלטת ממשלת הולנד למנוע תשלומים מניצולים יוצאי הולנד שמקבלים גמלה בישראל • גפני: "למדינת ישראל חוב מוסרי גדול כלפי ניצולי השואה. הזמן פועל נגדנו וחייבים לפתור את הבעיות בדחיפות"

    "בעבר צוותים מסוג זה מתוך ועדת הכספים הצליחו לפתור בעיות וקידמו פתרונות בסוגיות שונות. אפעל בכל כוחי על-מנת להביא מזור ורווחה לניצולים בהקדם האפשרי"
    14:54
    16.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on נורית בת רות סירקיס סופדת לאדמו"ר מביאלא שהחזיר אותה בתשובה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מדינת ישראל חייבת חוב מוסרי גדול לניצולי השואה. אין עוד אפשרות להמתין. את כל הבעיות עימן מתמודדים ניצולי השואה, על המדינה לפתור ללא עיכובים. כל יום שעובר נותרים פחות ניצולים". כך פתח היום (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני יום של דיונים בעניינם של ניצולי השואה. בעקבות צבר הבעיות הגדול שנידונו, הודיע גפני שהוא לא מוכן עוד להמתין וכי הוא מקים צוות מיוחד של חברי ועדת הכספים, שירכז את כל הטיפול בסוגיית ניצולי השואה. הצוות יזמן באופן קבוע את כל הגורמים הרלוונטיים מהממשלה ומארגוני הניצולים על-מנת לקצר הליכים, להתגבר על ביורוקרטיה ולהבטיח שהניצולים שעוד נותרו יוכלו לחיות ברווחה את שארית ימיהם.

    גפני סקר את פעילותו לטובת ניצולי השואה מאז מונה לראשונה לתפקיד יו"ר ועדת הכספים ב- 2009 ואמר, כי "ניהל מאבק ממושך מול משרד האוצר, לעיתים תוך ויתור בסוגיות שונות והכל על-מנת להשיג כמה שיותר כסף ובפרק זמן קצר לטובת הניצולים. המצב כל הזמן משתנה ובכל יום שעובר יש פחות ופחות ניצולי שחיים עמנו. על-כן אינני מוכן לחכות עוד". הצוות המיוחד שיכלול ארבעה חברי כנסת, שניים מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה ושאותו ירכז גפני עצמו, יעבוד באופן קבוע מול הרשות לזכויות ניצולי השואה, מול המשרד לשוויון חברתי ונציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים – משרדי ראש הממשלה, האוצר, הרווחה, הביטוח הלאומי ועוד. בנוסף, הצוות ישמור על קשר קבוע ויזמן לפגישותיו את נציגי ארגוני הניצולים.

    בדיונים היום עלו בעיות רבות כשהכאובות ביותר נגעו לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי מולן נאלצים הניצולים להתמודד על-מנת להוכיח אחת לזמן מה את הירידה בתפקוד שלהם על-מנת לקבל קצבאות שונות ולהגדיל את אחוזי הנכות, בעיית ביטול זכאות לקצבאות עקב סוגיית כפל הקצבאות, הגידול בתשלומי הארנונה, מהם היו פטורים הניצולים עד לגודל דירה מסוימת אלא שחישובים מחודשים של הרשויות המקומות אילצו אותם לשלם סכומים גבוהים ועוד.

    גפני הצהיר בפני הניצולים שהשתתפו בדיונים היום בוועדה, כי הצוות המיוחד יהיה 'צוות מתמיד' שיפרוס את כל הבעיות של הניצולים ויחד עם כל הגורמים הממשלתיים והחוץ-ממשלתיים הפועלים בנושא, יגבש דרכים לפתרון מצוקות ולהסרת ביורוקרטיות. "בעבר צוותים מסוג זה מתוך ועדת הכספים הצליחו לפתור בעיות וקידמו פתרונות בסוגיות שונות. אפעל בכל כוחי על-מנת להביא מזור ורווחה לניצולים בהקדם האפשרי".

    בתוך כך הודיע יו"ר הוועדה גפני בסיכום, כי בעקבות החלטת ממשלת הולנד לבטל את הרנטה לניצולי שואה יוצאי הולנד, שמקבלים בישראל תוספת גמלה בשל היותם נכי רדיפות הנאצים, הוא יקיים בהקדם דיון מיוחד בוועדת הכספים, אליו יזמן בכירים ממשרד ראש הממשלה וממשרד החוץ, על-מנת להוביל מהלך שיניא את ממשלת הולנד מכוונתה זו. בדיונים התברר, שהרשות לזכויות ניצולי השואה אמנם הודיעה על-כך לארגוני הניצולים אך הנושא טרם טופל ברמה ממלכתית רמת-דרג מול ההולנדים. גפני נדהם לשמוע על הדבר ואמר ש"ממשלת ישראל בדרגים הבכירים ביותר חייבת להתערב בנושא מול ממשלת הולנד".



    0 תגובות